Varför skiter vi svenskar i våra kunder?
Mycket pekar på att vi svenskar är riktigt dåliga på kundfokus. Dumt, eftersom nöjda kunder ger bättre lönsamhet lika säkert som att man blir blöt när man duschar.
15-35 pers alt upp till 1000
3-5 h alt 1-1,5 h
Föreläsare: Lill Andréasson
Varför det ser ut så är kanske inte det mest intressanta att reda ut, men att få medarbetarna med på kundfokuståget – det är faktiskt riktigt intressant. När hela organisationen förstår varför och hur man jobbar med kunden – det är då det kan hända saker. När vi tänker kundens perspektiv i varje litet beslut och när vi levererar både med hjärtat och hjärnan.
I den här work-shopen utgår vi från gruppen och verksamheten. Målet är att komma vardagen och verkligheten så nära som möjligt, och att varje deltagare ska förstå sin roll i hela kedjan på ett tydligare sätt. Syftet är att stärka bolaget men självklart också att få gladare medarbetare och en positiv känsla i organisationen.
Temat kan även fås som föreläsning. Då sätter vi kundfokus i ett litet annat perspektiv, där målet är att få medarbetarna mer medvetna om frågan men också positivt nyfikna. Föreläsningen har fokus på inspiration, i work-shopen går vi mer på djupet.
Intresseanmälan
Fyll i formuläret så hör vi av oss!